Bolesť kĺbov v noci

bolest klbov v noci

Bolesť kĺbov v noci, je asi tá najhoršia, s akou sa môžeme stretnúť. Nedá nám vydýchnuť. Nedovolí nám načerpať stratené sily, a tým pádom sa všetok tlak iba neustále stupňuje. Ráno vstávame mrzutí, nevyspatý a mnohokrát absolútne nepripravení na komunikáciu s vonkajším svetom.

Spánok – nálepka DÔLEŽITÝ

Prečo je o ňom nutné hovoriť? Dôvodom môže byť aj to, že v dnešnom ubehanom svete ľudia prosto zabudli, že bez spánku to jednoducho nejde. Je síce pravdou, že nie každý potrebuje nutne 7 hodín, odporúčaných odborníkmi, no určitý pravidelný časový harmonogram je nutný. Pravidelný a nerušený spánok je extrémne dôležitý hlavne pre tých, ktorí sa vystavujú ťažkej fyzickej alebo psychickej záťaži.

Bez dostatočnej regenerácie naše telo dokáže fungovať tak ako má len určitú dobu. Potom začnú prichádzať problémy, ktorým sme sa mohli aj jednoducho vyvarovať. Pravdou ostáva, že priemerný človek prespí tretinu svojho života. Takto povedané to znie strašidelne, no prespať takýto čas, resp. nejakú jeho značnú časť s bolesťami, sa blíži k úplne inému levelu.

Prečo je bolesť kĺbov cez deň možné zniesť lepšie?

Na túto otázku existuje jednoduchá odpoveď. Akúkoľvek bolesť – nie len bolesť kĺbov – je možné zniesť ľahšie, ak jej človek jednoducho nevenuje až toľko pozornosti. Každý človek to už niekedy vo svojom živote zažil. Čosi ho trápi, ale akonáhle sa k bolesti prestane tak veľmi upínať a sústrediť sa na ňu, uľaví sa mu. Počas dňa sme zahrňovaní množstvom príležitostí pre takéto rozptýlenia. Napokon, vraví sa, že svet sa nezastaví iba pre to, lebo by sa v našich očiach mal.

Ráno sme nútení vstať do školy alebo do práce, fungovať v rámci svojho pracoviska, ďalej sa postarať o bežné denné záležitosti ako je chod domácnosti, starostlivosť o rodinu, a pod. Tieto malé, opakujúce sa aktivity, nás svojou žiadosťou o pozornosť dokážu počas dňa prijateľne rozptýliť. Čo sa potom ale deje v noci? Nuž, v noci nás nič z tohto nezachráni. Našou jedinou prácou a túžbou je, pravdepodobne, len sa dobre vyspať a byť čerstvý na ďalší nadchádzajúci deň.

Bez rozptýlenia si bolesť začneme uvedomovať v podstatne väčšom merítku. O to viac, ak vypukne náhle a práve vo večerných hodinách.

Bolesť kĺbov v noci – ako ju zmierniť

Výber vhodného matraca

Určite netreba podceniť nie len samotný spánok, ale aj to, na čom spíme. V reklamách nás bombardujú stále novými výrobkami a ich výnimočnými, niekedy až excentrickými vlastnosťami a my sa niekedy môžeme pýtať: Je to skutočne nutné? Naozaj je potrebné investovať peniaze do kvalitného matraca, keď môj otec, dedo, praotec spávali na peci a bolo im fajn?

Určite áno! Odborníci majú v tomto jasno. Najlepší matrac pre chrbticu a naše kĺby je jednoznačne tvrdší, ktorý čo najpresnejšie kopíruje prirodzenú polohu nášho tela. Musí ho podporiť na všetkých potrebných miestach, a tak dožičiť chrbtici, svalom a kĺbom vhodné podmienky na regeneráciu.

Bolesť kĺbov v noci? – Nespite na bruchu!

spanokVeľmi obľúbená poloha spánku, ktorá ale škodí kĺbom. Pri polohe na bruchu je celá naša chrbtica nerovnomerne zaťažená. Vzniká tlak na kĺby, ktorý ďalej spôsobuje napríklad aj tŕpnutie nôh. Najideálnejšia poloha pri spánku, ak trpíte bolesťami kĺbov, je určite na chrbte. Hmotnosť sa tak rovnomernejšie rozloží a príde vytúžená úľava.

Ak vás trápi konkrétne bolesť kolien, ideálnou polohou je spánok s vankúšom medzi kolenami. Pokiaľ ide o zápästia u ľudí, ktorí napr. pracujú dlhé hodiny za počítačom, takéto boľavé zápästie je dobré vyložiť si na osobitný vankúš. Postup ako zmierniť bolesť bedrového kĺbu je vložiť si vankúš tentoraz medzi stehná a spať na boku, ktorý nebolí.

Podpora v podobe liečiv

Sú dve možnosti, po ktorých môžeme siahnuť, ak nám boľavé kĺby nedajú spať. Krátkodobé a dočasné riešenie je užívanie analgetík. Ich účinok býva okamžitý, no tlmenie bolesti po nich netrvá naveky. Druhou možnosťou je užívanie výživových doplnkov na podporu kĺbov. Na trhu možno nájsť rozmanité množstvo produktov. Medzi ich účinky väčšinou nepatrí len tlmenie bolesti, ale aj celková výživapodpora pohybového aparátu. Ich účinky nastupujú síce neskôr – väčšinou až po 3-4 mesiacoch užívania, no na oplátku ponúkajú dlhodobejšie a výraznejšie zlepšenie zdravotného stavu.

Flextor od Advanced nutraceutics

flextor

  • Chondroitín sulfát 300mg
  • Glukozamín sulfát 700mg
  • Boswellia seratta 100mg
  • Kolagén 40mg
  • MSM 200mg
  • Vitamín C 40mg

Tip: Ak vás trápi bolesť kĺbov a chcete vyskúšať užívať kĺbovú výživu no neviete sa rozhodnúť ktorú, tak v kategórii recenzie nájdete informácie, ktoré vám môžu uľahčiť výber.

Teplý kúpeľ

Ak pred spaním už začínate cítiť nastupujúcu bolesť, je vhodným riešením ešte pred uľahnutím napustiť si teplú vaňu a dopriať si dlhší kúpeľ. Počas neho teplo spôsobí to, že sa naše svaly a kĺby uvoľnia. Naviac kúpeľ nám pomôže relaxovať a upokojiť nespavosťou podráždenú myseľ.

Pohyb

pohybMožno sa to nezdá ako najlepší nápad, ak nás čosi bolí. V takých prípadoch sa väčšina ľudí túži iba stočiť do klbka a jednoducho čakať, kým to prejde. Avšak pohyb ako taký nie je úplne zlým riešením na bolesť kĺbov. Prechádzka pred spaním, občasné plávanie alebo joga vedia spraviť divy. Pravidelný pohyb a strečing takisto napomôže redukcii váhy. Spánok po takejto ľahšej aktivite príde oveľa ľahšie a býva tvrdší.

Vyhýbanie sa konkrétnym jedlám

Je známe, že niektoré typy jedál sú náchylnejšie na zvýšenie zápalu kĺbov. Sú to napríklad kukurica, lepok, droždie, vajcia, baklažán, cukor a zemiaky. Odporúča sa vyhýbať sa im.

Zdroje

http://communitymed.org/news-and-events/notes-from-your-community/family-health-sudden-severe-joint-pain-at-night-it-could-be-gout

Are You Suffering From Joint Pain at Night?

https://www.info.sk/sprava/69007/bolesti-klbov-co-mozu-signalizovat-a-ako-ich-uvolnit/

Zdravým spánkom proti bolesti kĺbov

https://zivot.pluska.sk/clanok/34426/nocne-trapenie-preco-sa-niektore-druhy-bolesti-ozvu-vecer-ci-pocas-spanku

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *